اسکلت بندی کانکس : استراکچر یا همان اسکلت بندی کانکسها با نقشه های درخواستی خریدار در دو حالت روتین یا سفارشی ساخته میشود سازه فلزی در یک کانکس در کف و بدنه و سقف کانکس با قیر بندی خاص و پروفیل کشی استاندارد انجام میشود و برای تکمیل کاری به واحد تولید وپس از تأیید کنترل کیفی ارسال میشود.
در کانکسهای با عایق متحرک یا (همان پلاستوفومها) اسکلت بصورت شبکه ای میباشد که برای جلوگیری از زنگ زدگی اسکلت کاملا” ضد زنگ و و زینکرومات میشود . اسکلت های مخصوص کانکسهای پانلی متفاوت میباشد به این صورت که ورقهای پلی یورتان بطور مساوی و نر و ماده در داخل هم نصب میشوند و اسکلت بندی با ستونهای ما بین پانل دیگر شبکه بندی نیست .
اسکلت بندی کانکس
درسازه های چند طبقه وپروژه های بزرگ مراحل ساخت اسکلت از صفرتا صد در محل پروژه حتی درارتفاع زیاد به وسیله افراد مجرب و زبده انجام میشود تا سالهای زیاد با آسودگی خاطر، خریدار اطمینان در استحکام وماندگاری کانکس را داشته باشد .
بعضی از نوع اسکلت کاری های ساخت کانکس با قوس های گوناگون از نبرد کاری دقیق با استاندارد های روز ساخته میشوند و هر گونه نقشه با شکلهای مختلف ودرخواست از این نوع مدلها ساخته میشود و لذت در دیده استفاده کنندگان کانکس را ایجاد میکند تا از ساخت و کاربری کانکس در هر شکلی که از یکنواختی جدا بشود استفاده کنند وهمیشه ساخت کانکس با یک شکل و استراکچر تکراری نباشد.
مواقعی اجرای ساخت کانکس در کف زمین ممکن نیست از اینرو با ساخت یک سازه فلزی با ستونهای مقاوم و اسکلت بندی قوی در کف کانکس روی سازه با این روش به اهداف خود چه در پروژه های عمرانی یا در کارهای خاص و ویلایی میرسیم حتی بعضی مواقع این نوع سازه ها برای استفاده از پارکینگ وسایل نقلیه هم به کار گرفته میشود و از طریق راه پله به طبقات بالاکه کانکسها نصب شده اند دسترسی آسان خواهد بود.
کانکس و کانتینر : کانکس به یک یا چندین اتاقک پیش ساخته که در کنار هم قرار گرفته اند گفته می شود که اجزاء اصلی آن را ورق گالوانیزه و پروفیل تشکیل می دهد. این سازه ها قابل حمل و جابجا کردن می باشند. در مواقعی که امکان ساخت بناهای سنتی نباشد از کانکس استفاده میشود که دارای عایق پلی استایرن یا پلی یورتان میباشد.
مزایای حمل با کانتینر : پیشرفت تکنولوژی در زمینه حمل و نقل باعث شده تا متصدیان حمل و نقل تمام سعی و کوشش خود شان را بکار ببرند تا محمولات سریعتر و سالمتر به مقصد برسد.یکی از این پدیده ها که باعث تسهیل حمل و نقل بین المللی می گردد حمل کالا بوسیله کانتینر( Container)است.
استفاده از کانتینر با اینکه از اواسط دهه ۱۹۶۰ رایج شد ولی کانتینرهای استاندارد از سال ۱۹۶۵ به بعد وارد بازار حمل و نقل شد و مورد استفاده قرار گرفت و باعث شد تا هزینه های حمل و نقل و بسته بندی کاهش پیدا کند.
مزایای حمل با کانتینر
۱- کاهش خسارت ناشی از شکستگی ٬ خراب شدن یا سرقت مورد بیمه
۲- کاهش هزینه های بسته بندی ٬ تخلیه و بارگیری کالای مورد بیمه
۳- حمل یکجای مورد بیمه در کانتینر با توجه به ظرفیت آن
۴- حمل با کانتینر امکان تحویل کالا را از محل تولید به مصرف ممکن میسازد (Door to Door)
۵- حمل با کانتینر سرعت کار بار گیری و تخلیه را افزایش می دهد.
مزایای یکپارچه سازی کالا در حمل با کانتینر
۱- حذف جابجایی سنتی کالا از سیستم حمل و نقل
۲- حداکثر بهره گیری از فضای مفید وسایل حمل
۳- تسهیل در آماده سازی کشتی برای عملیات بارگیری و تخلیه
۴- ممانعت از بارگیری اضافی(Over storage) در وسیله حمل
۵- ایجاد ایمنی و تعادل بهتر و سریعتر در کشتی
۶- کاهش مبادله اسناد مربوط به کالا که باعث وقفه و معطلی در عملیات بارگیری و تخلیه می گردد.
اصولا سیستم حمل و نقل بین المللی کلیه این کوششها و مساعی را بدین جهت مبذول می دارد که بتواند از سرمایه گذاری های انجام شده در این سیستم بهترین بهره برداری را بنماید.
کانکس و کانتینر
این کانکس ها در انواع مختلفی هستند مانند: کانکس ویلایی، کانکس نگهبانی، کانکس بیمارستانی و… کانتینر ها دارای شکل و اندازه یکسانی هستند و به عملیات قرار دادن محموله درون کانتینر و حمل کالا با آن را کانتینراسیون (containerization) می گویند. دلیل یکسان بودن کانتینر ها در این است که بتوانند هر محموله با هر شکل و اندازه ای را درون خود جای دهند و به صورت انفرادی قابل حمل باشند.
انواع کانتینر
گروه صنعتی شاه محمدی دارای هشت شرکت اصلی و بیست شرکت فرعی و بیش از 50 نفر که بطور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند در زمینه آلاچیق و ویلای پیش ساخته ، مخازن ، کانکس و کارهای لوکس چوب به صورت تخصصی مشغول فعالیت می باشند.
شما می توانید برای مشاهده محصولات کلیلک کنید و جهت برقراری ارتباط با گروه ما کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.