انواع کانتينر
ارسال این صفحه

انواع کانتینر: کانتینر ها از زمان پیداش خود تاکنون دچار تحولات ساختاری زیادی شده اند.  کانتینرها در ابتدا از چوب ساخته می شدند که هنوز نوع چوبی آن وجود دارد و امروزه اغلب آن ها از آهن ساخته شده است.

کانتینرهای که از فایبرگلاس ساخته می شود دارای مقاومت بسیاری است و به دلیل سبک بودن آن جابجایی آسان تر است. در سالهای اخیر کانتینر هایی از جنس آلومینیوم به بازار آمده است که بسیار مقاوم و سبک است.

کانتینر های یخچالی دارای اسکلت دوجداره هستند و به همین دلیل درجه حرارت را ثابت نگه می دارند و بدین طریق از فساد محصولات و مواد غذایی جلوگیری می شود.تولید و ساخت کانتینر ها ضمن اینکه از استانداردهای بین المللی تابعیت می کند باید براساس معیارهای سازمان بین المللی استاندارد باشد.

انواع کانتینر را می توان از نقطه نظر ابعاد، وزن و اندازه به شرح زیر طبقه بندی نمود..

انواع کانتینر

 
1 -کانتینر برای حمل کالای متفرقه (General cargo container)
2 – کانتینر های روباز(Open top containers)
3 – کانتینر هایی که پهلوی آنها باز است.(Open side containers)
4 – کانتیر با ابعاد بزرگ ( High-cube contanier )
5 – کانتینر هایی که رو و پهلوی آنها باز است.(Open top,Open side containers)
6 – کانتینر هایی که رو    پهلو و پشت آنها باز است.( top, Open side ,Open end containers Open )
8 – کانتینر های یخچالی (Refrigerated containers)
9 – کانتینر های عایق دار(Insulated containers)
10- کانتینر های حرارتی(Heated containers)
11- کانتینر های مخزنی(Tank containers)
12 – کانتینر های مخصوص حمل مایعات
13 – کانتینر های مخصوص حمل گاز فشرده
14 – کانتینر های مخصوص حمل کالای فله (Bulk cargo containers)
15 – کانتینر های کفی (Platform containers)
16 – کانتینر های داری تهویه (Ventilated containers)
17 – کانتینر های سوپر رک (Super Rack Containers)
18- کانتینر های ازپهلو باز(flat containers)
انواع کانتینر

مسئولیتهای متصدی حمل ونقل ویا مالکین کشتی با توجه به وظیفه ونقشی که درکار حمل و نقل کانتینر دارند متفاوت است.اگرمالکین کشتی صرفا به عنوان یک متصدی حمل و نقل دریایی برای حمل و نقل  کالا به خارج از کشور اقدام می نمایند مسئول نخواهد بود زیرا کانتینر در ید اختیار او قرار ندارد.

اما شرکت های حمل و نقل کانتینری بزرگی وجود دارند که کلیه خدمات را ارائه میکند وحمل و نقل کانتینرها با کشتی های آنها صورت می پذیرد دارای مسئولیت هستند.

به هر حال تعیین مسئولیت های متصدی حمل با توجه به وسایل حمل چند گانه مشکل است .مثلا چنانچه کانتینر از طریق زمینی حمل شود مسئولیت براساس شرایط(C.M.R) میباشد.
 

گروه صنعتی شاه محمدی دارای هشت شرکت اصلی و بیست شرکت فرعی و بیش از 50 نفر که بطور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند در زمینه آلاچیق و ویلای پیش ساخته ،‌ مخازن ،  کانکس و کارهای لوکس چوب به صورت تخصصی مشغول فعالیت می باشند.

شما می توانید برای مشاهده محصولات کلیلک کنید و جهت برقراری ارتباط با گروه ما کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.

پیام بگذارید