مزایای خانه های پیش ساخته
ارسال این صفحه

مزایای خانه های پیش ساخته : در روش‌های نوین صنعتی سازی نه تنها به مسئله مسکن بلکه به بهره‌برداری بهینه از مصالح، سرعت و کیفیت ساخت نیز توجه گردیده است.

استفاده از روش های ساخت و ساز صنعتی و یا نیمه صنعتی یکی از راههای بهینه کردن ایجاد مسکن می‌باشد. در اصطلاح فنی به این کار بکار‌گیری مصالح پیش ساخته و نیمه پیش ساخته می‌گویند.

تکنولوژی های بسیاری در زمینه تولید مصالح نیمه پیش ساخته ایجاد شده است که یکی از جدید ترین روش ها بهره برداری از چوب به عنوان رایج ترین مصالح در طبیعت است.بطوریکه در آمریکا، کانادا، اروپا (به ویژه در کشورهای اسکاندیناوی)، ژاپن، چین و چند کشور دیگر به عنوان یک سیستم بسیار پیشرفته و مطلوب مورد توجه قرار گرفته است.

 

مزایای خانه های پیش ساخته

  • سبک سازی و مقاومت بالا در مقابل زلزله

  • کاهش آلودگی محیط زیست

  • عایق بندی و کاهش چشمگیر انرژی

  • کاهش پرت مصالح ساختمانی

  • سرعت در ساخت و بازگشت سریع سرمایه

  • زیبایی و سازگاری با اقلیم های متفاوت

  • عمر طولانی

خانه‌های چوبی را در ردیف خانه‌های زیبا و مورد اقبال در دنیا قرار داده است.

 

سیستم ساختمانهای چوبی سبک

سیستم ساختمانهای چوبی سبک یکی از روش های ساخت با امتیازات سازه ای و زیست محیطی ویژه می باشد. پژوهش های بسیاری در رابطه با اثرات زیست محیطی سازه¬ های چوبی توسط موسسه تحقیقات پایداری مواد و مصالح در کشور کانادا انجام شده است که نتیجه برتری چوب را نسبت به فولاد و بتن در مواردی چون عمر مفید مصالح، تولید، قابلیت کاربرد در محل احداث و ضایعات نشان داده است./مزایای خانه های پیش ساخته

در موضوع مزایای خانه های پیش ساخته علاوه بر امتیازات زیست محیطی ، ایمنی و سبک بودن سازه های چوبی در مواجه با زلزله عملکرد خوبی داشته است. ساخت و ساز ساختمانهای چوبی نوین در کشور امریکا در دهه ۱۸۴۰ آغاز شده است و تکامل این سیستم در کشور سوئد بگونه ساخت طبقه ای (Platform Framing) انجام گرفت و در دهه ۱۹۲۰ به کشور انگلستان و کشورهای دیگرگسترش پیدا کرده است.

سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی یکی از پیچیده ترین سیستمهای ساختمانی است که تنها شامل اجرای درست سازه چوبی از نظر مقاومتی نمیشود بلکه رعایت همه اصول فیزیک ساختمان برای کارکرد آن ضروری است.

در این سیستم محافظت سازه چوبی از عوامل مخرب محیط از قبیل رطوبت، قارچ ها، حشراتی که از چوب تغذیه میکنند، میکرو اورگانیزم ها، حرارت زیاد و آتش سوزی ضروری می باشد. شالوده این سیستم ساختمانی علاوه بر تحمل بار سبک سازه چوبی باید از نفوظ آب، رطوبت و حشرات به داخل سازه چوبی به نحو بسیار موثری جلوگیری به عمل آورد.

گروه صنعتی شاه محمدی دارای هشت شرکت اصلی و بیست شرکت فرعی و بیش از 50 نفر که بطور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند در زمینه آلاچیق و ویلای پیش ساخته ،‌ مخازن ،  کانکس و کارهای لوکس چوب به صورت تخصصی مشغول فعالیت می باشند.

شما می توانید برای مشاهده محصولات کلیلک کنید و جهت برقراری ارتباط با گروه ما کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.

پیام بگذارید