فرق کانکس و کانتینر
ارسال این صفحه

فرق کانکس و کانتینر : کانکس و کانتینر دو محصول کاملا متفاوت از یکدیگر می باشند که در بسیاری از موارد با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.ما سعی داریم در این مطلب به برسی تفاوت های این دو محصول بپردازیم . پس با ما همراه باشید.

کانتینر چیست؟

کانتینر نام جعبه های های بزرگ آهنی می باشد که معمولا ساخت شرکت های بزرگ خارجی برای حمل و نقل دریایی می باشد.کلا هدف از تولید کانتینر ساخت محفظه ای می باشد که از نظر آبندی کاملا ایزوله بوده تا بتوان در کشتیرانی با آن کالا ها و محصولات مختلف را حمل و از کشوری به کشور دیگر انتقال داد.

این کانتینر باید دارای مقاومت بسیار بالایی باشند تا در هنگام جابخایی ها یا برخورد کانتینر ها با یکدیگر هنگام بارگیری و تخلیه در کشتی به کالا های درون آن آسیبی وارد نگردد.معمولا کانتینر ها ساخت کشور روسیه ، زاپن و آمریکا می باشند که برای حمل در کشتیرانی از آنها استفاده می شود./فرق کانکس و کانتینر

فرق کانکس و کانتینر : عمر مفید کانتینر ها با توجه به یک سند بنام برگه سبز مشخص میشود که برگ سبز کانتینر در هنگام تولید آن صادر می گردد.بعد از اتمام دوران برگه سبز کانتینر دیگر کشتیرانی ها مجاز به حمل کالا با آن کانتینر نیستند چون ممکن است آب به درون آن نفوذ کرده و باعث خسارت دیدن محصولات درون آن شود.در این مرحله معمولا سازمان کشتی رانی این کانتینر هارا بصورت مزایده برای فروش می گزارد و کم کم کانتینر ها از درون شهر ها سر در می آورند.

استفاده کانتینر درون شهر به این دلیل است که بدنه خارجی آنها از ورق فولادی سنگین بوده و بهترین گزینه برای استفاده به عنوان انبار در درون یک توقفگاه و یا حتی تعویض روغنی ماشین آلات سنگین ، انبار مصالح سر پروژه ها و از این قبیل کاربری ها می باشد.

فرق کانکس و کانتینر

کانکس چیست؟

کانکس به سازه های پیش ساخته ای گفته می شود که برای کاربری های مختلفی طراحی و تولید می گردند.ابعاد کانکس و امکانات آن کاملا به این بستگی دارد که ما چه کاربری برای آن در نظر گرفته باشیم.بطور مثال کانکس نگهبانی دارای یک سری خصوصیات است و کانکس سالن اجتماعات دارای خصوصیاتی دیگر و حتی کانکس های نگهبانی نیز خود با یکدیگر از نظر ابعاد و کاربری متفاوت هستند.

فرق کانکس و کانتینر

فرق کانکس و کانتینر

کانکس برای استفاده انسان در فضای داخلی آن طراحی و تولید می گردد اما کانتینر برای حمل محصول و کالا ها ساخته می شود.کانکس با توجه به کاربری دارای امکانات و ابعاد متفاوتی است اما کانتینر معمولا دارای دو سایز 20 فوت و 40 فوت می باشد.بدنه کانتینر فقط از یک لایه ورق فولادی به ضخامت دو میلیمتر می باشد اما کانکس دارای بدنه خارجی از انواع متریال ها به همراه عایق بندی و دیوار پوش داخلی است./فرق کانکس و کانتینر

از آنجایی که کانتینر برای حمل محصول طراحی شده فاقد پنجره و درب نفر رو می باشد در حالی که کانکس دارای درب و تعدادی پنجره می باشد.ظاهر کانتینر جهت استفاده در فضای درون شهر مناسب نمی باشد در حالی که کانکس دارای ظاهری آراسته همراه با نور پردازی های متفاوت می باشد.کانتینر فاقد سیستم برق کشی و تهویه هوا بوده در حالی که یک کانکس علاوه بر سیستم برق کشی و روشنایی می تواند دارای سرویس بهداشتی ،آشپز خانه ، اتاق استراحت ،سیستم تهویه هوا و کولر باشد.

خلاصه مطلب:
کانتینر به علت دارابودن بدنه و اسکلت بندی فولادی برای استفاده به عنوان انبار و جاهایی که سازه تحت مراقبت نیست مانند حاشه جاده و یا انبار داخل یک توقفگاه گزینه مناسبی می باشد اما کانکس برای استفاده انسانی مانند کاربری های اداری و دفتر ، اسکان پرسنل یک پروژه ، کیوسک روزنامه فروشی ، دفاتر کارخانه جات گزینه مناسبتری نسبت به کانتینر می باشد.

گروه صنعتی شاه محمدی دارای هشت شرکت اصلی و بیست شرکت فرعی و بیش از 50 نفر که بطور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند در زمینه آلاچیق و ویلای پیش ساخته ،‌ مخازن ،  کانکس و کارهای لوکس چوب به صورت تخصصی مشغول فعالیت می باشند.

شما می توانید برای مشاهده محصولات کلیلک کنید و جهت برقراری ارتباط با گروه ما کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.

پیام بگذارید