مخزن سیمان
ارسال این صفحه

مخزن سیمان :به منظور نگه داشتن بهینه سیمان و جلوگیری از هدر رفتن آن، از مخزن سیمان در تناژهای مختلف استفاده می شود.

اهمیت نگهداری سیمان در شرایط مناسب یکی از اولویتهای مهم هر پروژه عمرانی می باشد .

سیمان در ظروف سربسته و بدون منفذ برای مدت نسبتأ طولانی قابل نگهداری است. نگهداری یا ذخیره سیمان در سیلوهای مناسب تا مدت سه ماه مجاز است ولی مدت زمانی که در کیسه‏ های سه لایه کاغذی حتی در شرایط مناسب حفظ می‏شود پس از 4 تا 6 هفته مقدار قابل ملاحظه ای از مقاومت آن کاهش می یابد .

مخزن سیمان

 لذا بذل توجه نه تنها باید در مورد عدم سرایت آب به سیمان صورت گیرد, بلکه از قرار گرفتن آن در معرض هوای نمناک نیز باید اجتناب شود .

انبارکردن در پاکتهای پاره و خیس جایز نیست. ذخیره طولانی در هوای نمناک گاهی اوقات موجب کلوخه شدن یا گیرش جزیی یا گیرش ناشی از هوا می‏شود. آزمایش عملی برای تشخیص قابل استفاده بودن سیمان خرد کردن کلوخه‏ ها زیر فشار انگشتان است, چنانچه کلوخه‏ ها خرد نشود نباید از آن جهت مصارف سازه ای استفاده کرد.

سیمانی که دچار گیرش ناشی از هوا شده باشد ممکن است هنوز قابل استفاده باشد ولی محتملا مقداری از مقاومتش را از دست داده است .

اینچنین سیمانی را باید برای مصارف غیر سازه‏ ای بکار برد و در غیر اینصورت به وسیله آزمایش نمونه‏ های فشاری میتوان مقاومت آنرا تعیین کرد. دراینگونه موارد افزایش میزان سیمان می‏تواند در بالا بردن مقاومت بتن تاثیر بگذارد.

دقت در انبار کردن سیمان

از آنجا که سیمان کم دوام‏ترین و پربهاترین ماده تشکیل دهنده بتن می‏باشد، این مطلب باید مورد نظر قرار گیرد که دقت در انبار کردن سیمان ارزش کوششی را که در این امر مصروف می‏شود دارا می‏باشد .

انبارکردن سیمان در مخزن سیمان مزایا و منافع قابل توجهی را برای پیمانکار و افراد کارگاهی دربر خواهد داشت.

مزایای مورد اشاره به شرح زیر است :

1- سیمان فله ارزانتر است و پیمانکار مجبور به تخلیه بار یا وقفه در امر برنامه کارگاه جهت تخلیه نخواهد بود.

2 ـ نیاز به بردن کیسه‏ های سیمان تا محل مخلوط کن نیست. ضایعات ناشی از پاره شدن کیسه‏ ها وجود ندارد.

3 ـ از آنجا که مخزن سیمان در برابر عوامل جوی نفوذ ناپذیرند فساد سیمان کاهش می‏ یابد.

4- استفاده از سیلو این امکان را می‏دهد که از ظرفیت کامل مخلوط کن در ارتباط با طرح مخلوط بتن استفاده شود, در حالیکه انطباق تعداد کیسه های 50 کیلوگرمی سیمان با حجم مخلوط کن دشوار است.

5 ـ شرایط کاری تمیزتری بوجود خواهد آمد.

به منظور دستیابی به بهترین نتایج، ظرفیت انبارکردن در سیلوی سیمان بستگی به موارد زیر دارد .

الف ـ حداکثر میزان مصرف سیمان.

ب – مقدار تحویل, اطمینانی که به زمان تحویل می توان داشت و مقدار محموله ها.

ج ـ دسترسی به کارگاه ـ شرایط راه وترافیک.

گروه صنعتی شاه محمدی دارای هشت شرکت اصلی و بیست شرکت فرعی و بیش از 50 نفر که بطور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند در زمینه آلاچیق و ویلای پیش ساخته ،‌ مخازن ،  کانکس و کارهای لوکس چوب به صورت تخصصی مشغول فعالیت می باشند.

شما می توانید برای مشاهده محصولات کلیلک کنید و جهت برقراری ارتباط با گروه ما کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.

پیام بگذارید