کانتینر به جای کانکس

کانتینر به جای کانکس

کانتینر به جای کانکس  : ازبین متقاضیان خرید کانکس اکثر افراد به اشتباه از لغت کانتینر به جای کانکس استفاده می کنند. به عنوان مثال به جای کانکس اداری یا کانکس مسکونی، کانتینر اداری یا کانتینر بیان می کنند.

کانتینرها با کانکس ها از نظر ساختار ظاهری متفاوت می باشند . معمولا کانتینر ها بصورت تک جداره و بدون هرگونه عایق بندی ساخته می شوند و بیشتر برای حمل کالا با ظرفیت های مختلف به عنوان کانتینر انباری مورد استفاده قرار می گیرند.

کانتینر ها را می توان به عنوان جعبه های بزرگ فلزی برای حمل کالا در نظر گرفت که در آن کالاهای بسیاری قراردارد.  کانتینر در ابعاد مختلفی تولید می شود ۱۰ فوت، ۲۰ فوت و ۴۰ فوت که می توانند به صورت تک جداره یا چند جداره نیز ساخته شوند.

کانتینر به جای کانکس

همانطور که می دانید موارد کاربرد کانتینر ها معمولا به دو صورت کانتینر انباری و کانتینر دریایی می باشند .کانتینر های دریایی برای حمل بار دریایی با کشتی های کانتینر بر و کانتنیر های انباری برای انبارها ، کارگاه های ساختمانی و … مورد استفاده قرار می گیرند.کانتینر ها معمولا به وسیله کشتی ، قطار، هواپیما و یا کامیون و تریلر حمل و جابجا می شود.

حال می خواهیم کمی در مورد نحوه تولید کانتینر ها توضیحاتی بدهیم . در ساخت کانتینر ها برخلاف کانکس از ۹۰% فولاد بهم جوشکاری شده استفاده می شود و در نمای داخلی آنها معمولا به جز بدنه ی فولادی چیز دیگری مشاهده نمی شود.

بدنه ی کانتینر از فلز و ورق های ضخیم ذوزنقه ای شکل کانتینری تشکیل شده است که باید با دقت به یکدیگر جوشکاری شده و فاقد هرگونه درز و روزنه ای باشند.

جهت بارگیری از قطعات مخصوص به نام کرنر فیتیگ استفاده شده و کف آن از ورق فولادی آجدار یا تخته های مخصوص ساخته می شود، جهت درب های اصلی کانتینر بصورت یک تکه و دورتادور لاستیک خور با دستگیره های مخصوص و یراق آلات مخصوص کانتینری کار شده و از همه مهم تر برای جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی در برابر رطوبت هوا بدنه ی خارجی کانتینر را با اجرای چند مرحله از پوشش های مخصوص اپوکسی و رنگ های صنعتی دریایی و پلی یورتان پوشانیده و عایق می کنند.

کاربرد کانتینرهای خاص

در موضوع کاربری کانتینرهای خاص می توان گفت که دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه نوع آنها کاربری های متفاوت دارند که به عنوان نمونه می توان از کانتینر های یخچالی ، حرارتی ، تانکری ، تهویه دار و عایق دارصنعتی نام برد.

در دنیای امروز حمل و جابجایی کالا در جهان حجم بسیار زیادی از کالاها توسط کانتینر ها جابه جا می شوند . یکی از دلایل انتخاب کانتینر ها برای جابه جایی ایمنی و مقاومت آنها در برابربسیاری از حوادث مانند باد ، باران و آفتاب می باشد . تخلیه و بارگیری کانتینرها بواسطه جرثقیل های مگنت عظیم الجثه انجام میشود که سرعت بالاتری دارد .

درصورت نیاز به خریدوفروش کانتینر ،‌مشاهده محصولات می توانید از سایت گروه صنعتی شاه محمدی دیدن نمایید و یا با ما تماس بگیرید .

گروه صنعتی شاه محمدی دارای هشت شرکت اصلی و بیست شرکت فرعی و بیش از 50 نفر که بطور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند در زمینه آلاچیق و ویلای پیش ساخته ،‌ مخازن ،  کانکس و کارهای لوکس چوب به صورت تخصصی مشغول فعالیت می باشند.

شما می توانید برای مشاهده محصولات کلیلک کنید و جهت برقراری ارتباط با گروه ما کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.