کانتینر چیست
ارسال این صفحه

کانتینر چیست : کانتینر به عنوان یک قلم از تجهیزات حمل و نقل است که خصوصیات زیادی برای آن تعریف شده است. از ویژگی های کانتیر استحکام کافی آن به منظور استفاده مجدد و طراحی آن برای سهولت حمل و نقل کالا بدون نیاز به بارگیری با یک یا چند وسیله است.

کانتیر ها به یک وسیله ی فلزی مجهز هستند که در سهولت جابجایی از یک وسیله حمل به وسیله حمل دیگر ایفای نقش می کند. کانتینر به گونه ای طراحی شده است که  تخلیه و یا پرکردن آن به اسانی صورت می گیرد.

کانتینر چیست

طراحی آن برای 1 متر مکعب (35.3 فوت مکعب) یا بیشتر بوده و تمامی لوازمات و تجهیزات معمول یک کانتینر را دارا می باشد.
انواع مختلفی از کانتینرها دارای این مشخصات هستند. بسیاری از آنها دارای خصوصیات دیگری نیز هستند و برای پاسخگویی به نیازهای ویژه کالاهایی که حمل می‌شوند طراحی شده‌اند./کانتینر چیست

عواملی که باعث می شود کانتینر ها طرح های خاص داشته باشند شامل شکل ، اندازه ، ساختمان مادی و یا سایر خصوصیات فیزیکی یک محموله است . به عنوان مثال برخی محموله ها فاسد شدنی هستند و نیاز دارند که کانتینر مجهز به سیستم خنک کننده باشد.برخی دیگر نیز نیاز به دمای معین و ثابت دارند. برای پاسخ گویی به تمامی نیازها سیستم طراحی و ساخت کانتینرها دائما در حال بهبود و بهسازی است.

 برخی از انواع کانتینرها که امروزه از آنها استفاده می‌شود

کانتینرهای برای مقاصد عمومی
برای بار خشک متفرقه

یخچالدار
میوه، گوشت، ماهی، سبزیجات، داروها و…

عایق‌دار
برخی از انواع مرکبات و سبزیجات و …

تهویه دار
برخی از انواع مرکبات و سبزیجات و …

کانتینر چیست

کانتینرهای برای مقاصد ویژه

فله بر
حبوبات، کودها، مواد شیمیایی و… (دو دریچه در بالا برای بارگیری و یک دریچه در پایین برای تخلیه دارد)

مخزنی
برای بار مایع

سرباز
بارگیری آسان ماشین‌آلات، الوار و …

دورباز
بارگیری آسان با بالابر چنگک دار

متفرقه
اتومبیل‌ها، احشام و …

کانتینر ویژه حمل کالاهای متفرقه 

بارزترین نوع کانتینر ، کانتینر ویژه حمل کالاهای متفرقه است و درصد بالایی از کانتینرهای مورد استفاده را به خود تخصیص می‌دهد. این کانتینرها از آهن، آلومینیوم و پلاستیک فایبرگلاس فشرده ساخته می‌شوند.

اکثریت کانتینرهای مورد استفاده مطابق مشخصاتی که سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) از لحاظ اندازه، معیارهای مواد، خصوصیات فیزیکی، حداکثر وزن ناخالص، حداقل اندازه‌های داخلی، حداقل اندازه‌های درب ورودی و … تعیین کرده ، ساخته شده‌اند. /کانتینر چیست

بیشتر کانتینرها در دو اندازه استاندارد هستند که از آنها معمولا به عنوان کانتینرهای 20 فوتی و 40 فوتی یاد می‌شود. این اندازه‌ها اندکی نادرست است. چراکه اندازه استاندارد ISO برای کانتینرهای 20 فوتی واقعا به طول 19 فوت و 10.5 اینچ است.

گروه صنعتی شاه محمدی دارای هشت شرکت اصلی و بیست شرکت فرعی و بیش از 50 نفر که بطور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند در زمینه آلاچیق و ویلای پیش ساخته ،‌ مخازن ،  کانکس و کارهای لوکس چوب به صورت تخصصی مشغول فعالیت می باشند.

شما می توانید برای مشاهده محصولات کلیلک کنید و جهت برقراری ارتباط با گروه ما کافیست با شماره تلفن های ما تماس حاصل نمایید.

پیام بگذارید